2014. november 10., hétfő

Újrahasznosítás

Mindig is figyeltem a környezetvédelemre, nah nem Greenpeace élén üvöltve tüntettem, hanem sose dobtam el szemetet például.
A diabetes szemetet termel, nah de ezt nem tudjuk kikerülni. Ugye élni azt kell valahogy.
De már egyre elérhetőbb az újrahasznosítás. Nálunk már vannak  a lépcsőházban szelektív kukák. (EU-s törvény szerint mindenhova kötelező lesz biztosítani, szépen lassan megérkeznek. De ha nincs a háznál, már rengeteg nagy szelektív kuka van kihelyezve) Azóta lelkesen mosogatok, válogatok, külön gyűjtőm a megfelelő szemetet. Jót tenni jó érzés, arra gondolni, hogy ami eddig a szeméttelepre ment csak magában dünnyögni, az most újrahasznosulni valami széppé, valami jóvá.
A tesztcsíkokokat, tűket elvileg kötelesek elfogadni a gyógyszertárakban, mint veszélyes hulladék. Nah tegye fel a kezét, aki gyűjtőgeti őket, és elviszi a gyógyszertárba? Ennyire nem vagyok lelkes.
A tűvédő viszont más tészta, az mehet a műanyag/fém szelektívbe, ugyanígy a tesztcsík dobozka. Legalábbis az enyém tetejében nincs az az anyag, ami nem lenne újrahasznosítható.
A papírba mehet a tesztcsíkos doboz, inzulinos doboz, tájékoztatók. (esetleg a vércukornaplók, ha valaki megválik tőlük) A tű alján lévő kis papírost is ide dobom.

Ha már környezetvédelem, beszereztem néhány vászon zsebkendőt, ami alapból pfujcsi, de mivel futás közben rengeteget folyik az orrom, és annyira sajnáltam azt a rengeteg papír zsebkendőt elhasználni (meg kidobni útközben), hogy ehhez folyamodtam.

Persze vannak dolgok, amik jók, és hiába sok-sok szemetet termelnek a kényelmünket szolgálják. (például léteznek mosható egészségügyi betétek, nah az már tényleg az a mivan? kategória) De azért, amire lehet figyeljünk. Kis apró dolgokkal tehetünk az egészért :)

Baltazár is azt szeretné, ha védnéd a környezetet. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nem is tudom

 Nem is tudom igazából mérges legyek, vagy sírjak a sarokba, vagy csak egyszerűen kiégetett ez az egész. Miután 2 évet könyörögtem orvosokna...