2013. április 22., hétfő

csokis-zabpelyhes keksz

Az eredeti recept itt található:
Kicsit átalakítottam, lisztet egyáltalán nem tettem bele, viszont dupla annyi dióval helyettesítettem. (legközelebb kókuszreszelékkel próbálom ki)
Étcsoki most kimaradt, de azt gondolom nem rontja el. Cukrot csak 5 dkg-ot tettem bele (persze édesítőt is lehet). A zabpelyhet nem daráltam le, de kis szeműt raktam bele.
Formázásnál sokat bénáztam vele, mivel már néhány keksz sütést megjártam, hogy túl nagy, vagy túl kicsi lett, így elégett vagy nyers lett. Ez most történetesen sikerült egy vonalzó segítségével méregettem ki az első sort. Annyiban jobb, hogy mivel liszt nincs benne, így nem igazán tud nyers maradni :)
Annyira jó lett, hogy amikor elfogyott, jött a párom, hogy nem szeretnék e még egy adagot készíteni, tehát legközelebb dupla adag.
Kalóriában elég sok a dió miatt, viszont szénhidrát szegény. Hatalmas előnye a zabpehely miatt, hogy eltelít, nekem 2 keksz elég volt órákig.



4 megjegyzés:

  1. Meg fogom csinálni. :D

    VálaszTörlés
  2. Most rákattantam zabpelyhes sütikre, van még egy csomó zabpelyhem, de a reggeli zabkása már nagyon unalmas :D

    VálaszTörlés
  3. Na azt még nem csináltam, de engem már a neve is elrémiszt. :D De ez a keksz nagyon ínycsiklandozó :)

    VálaszTörlés
  4. Pedig finom és laktató, és alig van benne CH, mivel baromira megduzzad főzés során. Sokan vízzel főzik, de lehet fele tej, fele víz :)

    VálaszTörlés

szösszenet

  a diabetes csodája hogy van az hogy hogyan kéne műkődni orvosilag, meg van az ember saját teste, aki nem olvasta az orvosi könyvet