2013. december 29., vasárnap

Karácsony este a sürgősségin

Pályázhatnék a hogyan legyen izgalmas a karácsony címmel bármilyen díjra. Mivel 26.-a karácsony estét a következő kora délutánig a sürgősségin voltam.
Ugye milyen móka?
26.-n hajnalban kezdődött, teljesen epegörcs tüneteim voltak, azt hittem begörcsölt az epém, mivel voltak már epeköveim, kivették őket, igaz sose görcsöltem se előtte, se utána. Aztán bevettem gyógyszert, enyhült annyira, hogy el tudjak aludni. Reggelre picit jobb lett, diétáztam, kamilla tea, gyógyszer. Erre délutánra már járni nem tudtam, mert szédültem. Aztán estig kb. csak aludtam. Estére rosszabbul lettem, nincs mese, irány a kórház, hiszen már rég el kellett volna múlnia. A sürgőségi nem egy boldog hely, az biztos.
Epegyulladást nem találtak, először a dokik is úgy gondolták, hogy kapok gyógyszereket infuzión, aztán mehetek haza, nah de megjött a vérvétel eredménye, hogy magas a gyulladásom. Nah ott betojtak a dokik, hogy lehet, hogy vakbélgyulladás, aztán lesz ajjaj. Már a műtét is szóba került, hogy ha baj lenne.
Másnap reggelre 2 infuzión túl jobban lettem. Reggel bejött a sebész bácsi, hogy azért fel kéne menni megfigyelésre a sebészetre. Aztán 5 perc múlva visszajött, hogy inkább várjunk még egy kicsit. Tanakodtak, tanakodtak... Jött egy másik sebész, ő azt mondta mehetek haza. Aztán jött a nappalis doki, hogy ő inkább felküldene a belgyógyászatra még minimum hétvégére, de inkább még 1 hét teljes kivizsgálásra. Nah ott jött az alkudozás. Mivel a gyulladásom 100 körül volt, de már az is csökkent szám volt, én meg már viszonylag jól voltam. Alkudoztam, hogy itt vagyok 5-6 km-re a kórháztól, kocsiba vágnak, ha baj van, csak hadd menjek már haza. Szóval először életemben saját felelősségemre hazamentem.
Másnap egy kontroll a sebészeten, a gyulladás lecsökkent 50-re, a hasam is csak nagyon néha, nagyon picit fájt, szóval azt mondták minden happy, ha megint rosszul lennék, akkor vissza, de amúgy minden rendben.
A hivatalos diagnózis: gyomorhurut, a nem hivatalos: fogalmuk sincs.
Jelenleg már tudok rendes kaját enni, szépen lassan, keveset tudok még, de legalább nem kétszersült. A napi program: pihenés, pihenés, pihenés, néha egy kis evés. Ma már a kávét is bírtam.
Ha már tűszúrás: 3 nyom vírit a kezemen, 1 kanül nyom, meg 2 vérvételi nyom.


Update: Csak hogy a cukorral is legyen szó. A nem evés, ivás hatására stabilan 8-10 között volt a cukrom, bármit csináltam, az infuzió se segített. Amikor már tudtam enni, akkor még meg volt zavarodva, de tegnap hyoztam. Végre :D Sose hittem volna, hogy egy hyponak örülni fogok, de most azt jelentette, hogy helyreállt a cukrom. 

2 megjegyzés:

  1. Hú, kalandos karácsonyod volt. Örülök, hogy nem volt semmi komoly végül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És azt elfelejtettem írni, hogy a párom szüleinél vagyok, szóval még nem is helyi kórház :D (Nyíregyháza)
      De szerencsére jól végződött :)

      Törlés

Nem is tudom

 Nem is tudom igazából mérges legyek, vagy sírjak a sarokba, vagy csak egyszerűen kiégetett ez az egész. Miután 2 évet könyörögtem orvosokna...