2013. október 8., kedd

Diagnóziska

Mindenhol azt hangsúlyozzák, hogy tájékoztasd a környezeted, hogy cukorbeteg vagy. Ez általában kiderül inzulin beadásnál, vércukormérésnél. (valamikor akkor se derül ki, ha az ember elég természetesen csinálja :D)De mi a helyzet, ha az ember olyanokkal van heti szinten kapcsolatban, akikkel akkor találkozik, amikor se mérés, se inzulin? Ezzel mindig bajba vagyok. Hiszen a homlokomra nincs kiirva, csak azt látják, hogy figyelek az egészségemre. Tényleg kell közleni? Szükséges ez? Több hónapnyi ismertség után már furának tartanám csak úgy kijelenteni, hogy jahm amúgy cukorbeteg vagyok. Igazából nem tudom, hogy nézik e a facebook személyes oldalamat, ott felfigyeltek e a cukorbeteg tevékenységeimre, vagy nem is értik az egészet?
Igazából azt se tudom, hogy terelhetném erre a szót, nah meg mit reagálnának, megváltozna e a hozzáállások hozzám.
Ez biza nehéz ügy.

4 megjegyzés:

  1. Szerintem jobb közölni. Én még az étteremben is közlöm, hogy tudják, hogy a csaj nem azért kéri édesítővel, mert vigyáz az alakjára, és nem annyi a tétje, hogy elkeverik-e, hogy rajtam marad tíz deka. Mert volt már ezzel rossz tapasztalatom. A hozzáállásuk meg miért változna meg? A diabétesz nem tartozik a ciki betegségek közé, inkább érdekesség az emberek szemében. Még az is lehet, hogy jobban felnéznének rád, hogy milyen jól együtt élsz vele.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak belegondolok, hogy én 18 évesen lettem cukorbeteg, és előtte hogy néztem a cukorbetegekre. Olyan fura borzongás lett rajtam úrrá.
      Nah meg hónapok után hogy közölni? :D

      Törlés
    2. De amikor borzongással néztél rájuk, nem ismertél egyet sem személyesen, nem? Ugyanez van minden betegséggel, még a rákkal is. Lehet, hogy nekik te lennél az első cukorbeteg, akit ismernének, és pont elmúlna tőle az ellenérzésük.:)

      Törlés
    3. Egy kettes típusút ismertem, de ő semmit se csinált, beszedte a gyógyszert, aztán ugyanúgy evett egy csomó CH-t :D szóval ő mint, akire felnézek, nem lett :D Lehet csak védem magamat, mert pl. suliban is a tudatlanok beleszóltak, meg árgas szemekkel figyelték mit kajálok :D Meg amikor mértem, úristen biztos rosszul vagyok :D Múltkor volt a téma, és húzták a szájukat, hogy szegééééééééény, amikor mondtam, hogy a cukorbeteg ismerősöm.

      Törlés

Nem is tudom

 Nem is tudom igazából mérges legyek, vagy sírjak a sarokba, vagy csak egyszerűen kiégetett ez az egész. Miután 2 évet könyörögtem orvosokna...