2013. október 28., hétfő

Tanítás

Úgy gondolom, csak annak mesélek róla, esetleg okítom, aki kérdezz, kiváncsi. Ha nem, akkor nem, nem sértődök meg. Senki képébe nem vágom, hogy cukorbeteg vagyok, hiszen minek is kellene? (Tudom hivatalosan tájékoztatni kéne minden ismerőst).
Viszont azt mindig nehezen viselem, ha kéretlen tanácsokat kapok, főleg hogy hiába mondom az illetőknek, hogy ez nem így van.
Elég sokan megszólnak, hogy én nem hagytam el a cukrot. Igen, a kristálycukrot. Nem szeretem az édesítőket, a nyírfacukor se a barátom. Így a kevesebb több elvet alkalmazom. Készítek sütiket cukorral, de csak nagyon minimálisat teszek bele. Így sose volt gond. De jönnek a kéretlen "beszólások" hogy megemeli a vércukrot aztán le is esik. Nem csak cukorból áll a süti. Az értékeim általában nagyon jók, kell ennél több? Jobb lenne egy mesterséges édesítőszerekkel teli élet? Én igenis megeszem a Túró Rudit, a táblás csokit is. Számolok, osztok, szorzok, ha kell plusz inzulinozok. Ha nem sikerül, okulok.
De legalább nem megy az agyamra az egész, hogy ezt se lehet, azt se lehet. Igazából mindenki úgy csinálja, ahogy akarja, a lényeg az optimális vércukorszint elérése. Ez beválik, és ennyi.
A nagykönyv szerint cukorbeteg csak száraz fehérbort, abból is csak egy pohárral, aztán ennyi. Nah ezt közöld egy 18 évessel anno... Kérdezgettem, ki hogy csinálja, aki "törvényellenes". Mindenhonnan azt kaptam, hogy kísérletezni, tapasztalni. És igazuk lett. Már tudom, hogy mit ihatok, mihez kell enni, mi viszi le, mi viszi le. Pl. olyan röviditalt, amit nem ismerek, nem iszok több, mint 1 éve. Mivel egy ismeretlentül begolyózott a vércukorszintem, lement, majd 5 szőlőcukor után, ahelyett hogy felmenne, még lejjebb ment. 2 alá... Azt hiszem maradok a beváltaknál.

És még mindig vannak okoskodások. A leggyakoribb, hogy jaj hát akkor cukrot nem ehetsz, minden mást igen. Szép is lenne mondhatom :D Nah meg amikor beleszólnak, hogy mit eszek. Mégis honnan tudja az ember, hogy éppen nem vagyok e alacsonyan? Előtte sportoltam e, és viszi lefele? Vagy csak ezt akarom, és majd pluszozok. És mégis, nem is tudja, hogy hány gramm CH-n vagyok...
Sokan abban a hitben vannak, hogy minden kezelés egyforma. Így nem egyszer megkaptam, hogy xy-nak van egy ismerőse, aki megmondta, hogy ő cukorbeteg és nem ehet gyümölcsöt, mert felviszi a cukrát. Ezért biztos minden cukorbetegnek tilos. (Inkább nem is írom ezt tovább)

Úgy tartom elég szabad életet lehet élni inzulinkezelés mellett. A szúrás, a mérés, a számolgatás meg rutin úgyis :)



2 megjegyzés:

  1. A mesterséges édesítő semmivel nem rosszabb, mint a kristálycukor..Abból sem kell egy tonnát elhasználni a sütibe, nálam 1 kg hónapokig kitart...
    Én pl. szinte már 1 kocka cukros sütitől rosszul vagyok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem szeretem a sütiben, akkor nem szeretem. Amit nem szeretek, minek egyem?

      Törlés

Nem is tudom

 Nem is tudom igazából mérges legyek, vagy sírjak a sarokba, vagy csak egyszerűen kiégetett ez az egész. Miután 2 évet könyörögtem orvosokna...