2013. május 27., hétfő

Házidokis okoskodás

A házi dokimmal nagyon jól el lehet beszélgetni, de ha meg betegség van, akkor megkapom az Algopyrint, meg  a méregdrága gyógyszerügynökös cuccokat (amiket nem váltok ki *muhahaha*)
Ma meg kellett látogatnom, mivel inzulinom fogytán, tesztcsíkkal már spórolgattam, így jött ki a lépés. Diabdoki el szabira, kezemben szakorvosi javaslat, ambuláns kezelőlap és start. Előttem nem volt senki, utánam 1 ember, így volt időnk. Ő belgyógyász is hivatalosan, így sok mindent tud a témáról.
Érdekes dolgot osztott meg velem. Mondtam neki hogy aggódok az esti inzulinon, hogy egyre többet kell adnom, és ez eléggé frusztrál. Ajánlott egy tippet, hogy azt csökkentsem, mert könnyen lehet, hogy túl sok a szervezetnek, hajnalban enyhe hypot kapok, ami után jön a somogyi hatás, majd reggelre magas lesz. Ezt ki is fogom próbálni, hátha.
Kiemelte, hogy fontos a minél kevesebb inzulin, hiszen attól, hogy valaki cukorbeteg, az IR még kialakulhat.
A másik meg, már rákérdeztem, hogy mi ez a csodálatos kavarás, hogy egyes dolgokat külön hónapokra írhatnak fel, másokat 1 receptre. Kiderült, hogy csak a szokásos a pénz, a pénz nah meg a pénz.
Például a házi orvos nem írhatja fel az inzulint 3 hónapra, mert akkor OEP-nek az én 4 dobozom túl sok pénz kiesést gyártana, mert persze elég pénz nincs. Pont ezért volt a csodás 8%-os törvény is, hátha kevesebbet kell fizetni az OEP-nek. Így is 3 hónapra 7000 körül van az egész. Más országokban szinte mindent ingyen adnak, itt meg mindig azon gondolkoznak honnan lehetne elvenni.
Nekem diabdoki mindig felírja 1 receptre a 3 havi adagot, kivéve a tűket, azt 2x50-re, mert abból sose adnak ki 100-at. Még sose volt gond a gyógyszertárban ezzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Nem is tudom

 Nem is tudom igazából mérges legyek, vagy sírjak a sarokba, vagy csak egyszerűen kiégetett ez az egész. Miután 2 évet könyörögtem orvosokna...